This Is Why

This Is Why helpt organisaties bij het ontwikkelen van hun maatschappelijke betekenis. Het richt zich op ondernemers, bedrijven, organisaties en afdelingen die willen versnellen in het maken van maatschappelijke impact op een ondernemende manier. Samen wordt een duidelijke strategie ontwikkeld die richting geeft aan het dagelijks handelen van alle betrokkenen.

Hierbij is er een belangrijke rol voor merkstrategie, marketing en communicatie vanuit de overtuiging dat begrippen als duurzaamheid en circulariteit vooral ook ‘ideeën’ zijn die overgebracht kunnen worden als basis voor nieuw gedrag.

Veel voorkomende vragen die worden beantwoord zijn;

  • Hoe nemen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid?
  • Hoe pakken we de kansen die duurzaamheid ons biedt?
  • Hoe dragen we bij aan het oplossen van maatschappelijke problemen?
  • Wat is onze ‘purpose’?
  • Hoe integreren we dit in de strategie van ons bedrijf?
  • Hoe betrekken we de medewerkers?
  • Hoe positioneren en communiceren we dit naar klanten?
  • Met welke partners werken we samen?

This Is Why is het bedrijf van Bas van Haastrecht. Naast zijn adviesrol voor anderen, ontwikkelt hij zelf ook (business) concepten die duurzaamheid helpen versnellen. Ook is hij initiatiefnemer van de Maatschappelijk Imago Monitor. In dit onderzoek onder het Nederlands publiek wordt het belang van het maatschappelijk gedrag van bedrijven in kaart gebracht. Er zijn tussen 2009 en

2019 10 metingen uitgevoerd in samenwerking met Motivaction.